Wikia

Dominic PurcellEdit

/ =Lincoln Burrows=

Gevangenenummer: 79238

Locatie: Dodencel, Cel 18 Misdaad: Eersteklas moord

Straf: Dood door elektrecutie Nog over van straf: 1 dag

Vroegtijdige vrijlating na: Deze gevangene komt niet in aanmerking voor vroegtijdige vrijlating.

254.jpg

Lincoln Burrows

PRISONBREAK BIOGRAFIEEdit

De persoonlijke geschiedenis van Lincoln Burrows laat zien dat hij een net leven leidde van zijn jeugd tot Fox River. Nadat hij in de 6e klas gestopt was met zijn opleiding op de Morgan Park Hogeschool kreeg hij problemen met de wet op verschillende gebieden. Eerdere veroordelingen bevatten twee maanden celstraf voor autodiefstal, drie maanden voor schade aan andermans eigendommen, zes maanden voor battery, zes maanden voor drugsbezit en nog een keer tien maanden voor battery.

Burrows zei niet schuldig te zijn maar is op alle vlakken toch in verband gebracht met de moord op Terrence Steadman, de broer van de vice-president van Amerika.

Op 12 maart is zijn laatste verzoek afgeslagen en de datum van zijn executie is vastgesteld op 11 mei.

Deze gevangene krijgt regelmatig bezoeken van zijn broer, Michael Scofield, Tim Giles, zijn advocaat, LJ Burrows, zijn zoon, Lisa Rix, de moeder van zijn zoon en van Sue Parsons, een journalist van The Headline Press. Deze gevangene is niet goedgekeurd voor werk in de gevangenisindustrie. Sinds zijn aankomst in de gevangenis heeft hij een bijnaam gekregen, namelijk ”Linc The Sink”.==PERSOONLIJKE BIOGRAFIE== Dominic Purcell is al bekend bij het publiek van FOX vanwege zijn rol in de dramaserie “John Doe” en ook van een terugkerende rol in de op Hawaii gebaseerde serie “North Shore”. Purcell heeft het laatst gespeeld in de films “Blade Trinity” als tegenspeler van Wesley Snipes en in “3-Way” als tegenspeler van Gina Gershon.

Purcell groeide in Australië op en was lid van het prestigieuze “Australian Theatre for Young People”. Nadat zijn training daar begon heeft hij daarnaast een opleiding gevolgd bij de “Western Australian Academy of Performing Arts” samen met zijn mede acteurs Hugh Jackman en Francis O’ Connor. Na zijn afstuderen heeft Purcell snel een rol weten te bemachtigen in de Australische televisieserie “Raw FM”.

Kort daarna werd Purcell aangenomen om te spelen in de film “Mission Impossible 2” waarin ook Tom Cruise speelde. De film werd geregisseerd door John Woo. Ook heeft Purcell gespeeld in de films “Equilibrium” en “The Visitors”.

Zijn andere televisiedebuten bevatten rollen in “First Daughter”, tegenover Mariel Hemingway en in “Moby Dick” samen met Gregory Peck en Patrick Stewart.

Purcell’s heft theater rollen gehad in: “Antony and Cleopatra”, “Angels in America”, “The Pillars of Society” en “Romeo and Juliet”.

Around Wikia's network

Random Wiki