Wikia

De rest van de groep komt erachter dat Michael heeft berekend dat er 1 persoon teveel is. T-bag heeft iemand aan de buitenkant van de muren gebeld met de mededeling dat als die vriend niet vijf minuten voor en twintig minuten na de ontsnapping van hem hoort hij de gevangenis belt over de ontsnapping.

Abruzzi heeft zijn mannen laten uitzoeken wie de verzekerings polis van T-bag is. Hij zal zijn mannen hem tijdelijk laten opsluiten. De opdracht mislukt echter. De man had een wapen en een kind. Ze kwamen beide om in het vuurgevecht dat volgde tussen die twee en een van de mannen van Abruzzi. Abruzzi is geshockeerd doordat er een onschuldig kind bij is omgekomen. Later blijkt dat de vermoorde man de neef van T-bag was.

C-note en Sucre zijn bang dat ze niet meegaan en proberen zelf een ontsnapping te regelen als ze niet met Michael mee mogen.

Abruzzi bekeert zich tot het geloof, het Christendom. Hij vraagt om vergiffenis.

T-bag wordt in een schuur vastgebonden door de mannen van John Abruzzi. Als hij later alleen met hem is geeft hij hem onder bedreiging de kans om zich terug te trekken van de ontsnapping. Hij geeft zijn woord. Als John zich omdraait haalt T-bag een stuk scherp ijzer uit zijn mond en snijdt daarmee in de nek van Abruzzi.

Michael is bezig met het voorbereiden van een van zijn laatste stappen. Hij vult stiekem een ruimte met water door een waterkraan tijdens werkzaamheden tijdelijk open te zetten. Zo kan hij een touw aan het rooster maken dat ze nodig hebben om bij de ziekenzaal te geraken. Boven aangekomen ziet hij het gat dat de agressief reagerende stoffen in het afvoerrooster hebben gemaakt. Omdat dit hem wat tijd kost gaat hij via het gat in zijn cel naar binnen maar moet hij tijdens gevangeniswerk weer terugkomen (door het gat wat ze daar al enige tijd aan bezig zijn). Hij is echter laat en een bewaker komt er al aan om te kijken hoe de zaken ervoor staan. Michael is er nog niet. Lincoln valt de bewaker aan.

Fernando Sucre krijgt bezoek van zijn vriendin, ze is zwanger van hem.

Nick ligt in het ziekenhuis. LJ ziet in de krant dat de begrafenis van zijn moeder die dag is. Hij gaat naar het graf.

Één van de geheim agenten ziet het verdriet dat hij LJ heeft aangedaan op de begraafplaats. Hij komt tot inkeer en belt met Nick in het ziekenhuis. Hij zegt informatie te hebben die Lincoln kan vrijpleiten.

Around Wikia's network

Random Wiki