Wikia

John Abruzzi wordt met spoed in een helicopter naar het ziekenhuis vervoerd.

Wegens het slaan van een bewaker zit Lincoln in een isoleercel.

Michael geeft een kruis via de pastoor van de gevangenis aan Lincoln. In het kruis zit een kleine pil. Er zit een klein briefje bij met de tijd waarop hij hem moet slikken. Hij slikt 'm op de gegeven tijd en hij krijgt acuut last van zijn maag waardoor hij tijdelijk op de ziekenzaal verblijft, de plaats waar Michael en z'n team moeten langskomen als ze ontsnappen.

Een van de bewakers leegt de prullenbak in de ziekenzaal waar Michael door Sara altijd behandeld wordt. Hij bekijkt tevens het afvoerrooster.

Om 's nachts te kunnen ontsnappen raakt Michael per ongeluk een waterlek tijdens gevangeniswerk. Hij verzint een smoes over schimmel en zo moeten ze van de bewaking de hele nacht doorwerken.

Veronica heeft de afspraak met één van de geheim agenten, die haar de namen wil geven van alle betrokkenen. Voordat hij haar het papier kan overhandigen is zijn teamgenoot echter al gearriveerd. Hij bekijkt de documenten en ziet dat hij zijn naam heeft opgeschreven in de lijst. Hij schiet hem neer.

Als de ontsnappingsploeg door alle pijpen en buizen en na wat klimwerk het traject tot onder de ziekenzaal heeft afgelegd ontdekt Michael iets schokkends. Ze hebben de pijpleiding onder het afvoerrooster vervangen door een nieuwe, veel dikkere pijpleiding. Ze proberen er nog een dikke staaf tussen te steken en de nieuwe pijpleiding door midden te breken, maar de staaf breekt doormidden en dat zorgt alleen maar voor een hoop lawaai. Er is simpelweg niet doorheen te komen. Daarmee eindigt de aflevering.

Around Wikia's network

Random Wiki