Wikia

De ontsnappingsploeg weet ternauwernood te ontkomen aan een bewaker die het geluid van de brekende staaf gehoord heeft. Ze gaan snel terug naar het gevangeniswerk.

De advocaten van Lincoln Burrows gaan naar de rechtbank en vechten hun zaak aan. Ze krijgen echter geen gelijk van de jury en de rechter beslist dat de executie door zal gaan.

Sara Tencredi gaat onder advies van Michael naar de advocaten van Lincoln, die in zijn onschuld geloven. Ze geeft alle gegevens aan haar vader, de gouverneur, maar hij belt net voor de executie naar de gevangenisdirecteur en zegt het laatste verzoek om gratie af te wijzen. Hij wordt geïntimideerd door de vicepresident van de Verenigde Staten van Amerika die na het telefoontje zegt dat zijn hulp niet ongemerkt zal gaan.

Scofield saboteert de stoel door een rat in de stroomvoorziening te stoppen, omdat Westmorland zei als er iets verkeerd was met de stoel, Lincoln een paar weken uitstel kreeg, maar Tweener merkt iets op, en verlínkt Michael tegenover Brad Bellick en Bellick zorgt er dan ook meteen voor dat de elektrische stoel weer zal werken, hoewel dat eigenlijk tegen de regels is.

Aan het eind van de aflevering neemt Lincoln Burrows afscheid van iedereen en wordt hij naar de stoel gebracht.

Around Wikia's network

Random Wiki