Wikia

Deze aflevering is anders van opzet dan de vorige afleveringen. De aflevering bevat alleen maar gebeurtenissen die drie jaar en langer geleden plaats gevonden hebben. Er wordt laten zien hoe Lincoln, T-Bag, Sucre en C-Note in de gevangenis terecht zijn gekomen, hoe Michael zijn plan heeft opgezet en hoe Sara Tancredi in Fox River komt.

Lincoln heeft een schuld van 90.000 dollar bij een bekende van hem en die moet worden ingelost. Als hij op een ochtend zijn woning binnengaat zit daar de man bij wie hij de schuld heeft. Hij zegt dat de schuld is afgelost door iemand anders. Ook die andere man is in zijn woning aanwezig. De man zegt dat hij het geld nooit meer bij elkaar krijgt en dwingt hem min of meer iemand om te leggen, de broer van de vicepresident. In de parkeergarage aangekomen is de broer van de vicepresident al dood. Lincoln rent meteen weg en heeft uiteindelijk dus niets gedaan. Maar de bewakingsvideo wordt vervalst, en het lijkt nu alsof Lincoln wél de trekker overhaalde: hij is erin geluisd. De 90.000 dollar die hij geleend heeft, is voor zijn broertje Michael geweest zodat deze kon studeren. Michael denkt dat het geld van de levensverzekering van zijn overleden moeder komt, dit heeft Lincoln gelogen omdat Michael het geld nooit zou aannemen als hij wist dat het van Lincoln afkwam.

T-Bag is stapelverliefd op een vrouw en komt daar eten. Tijdens het eten is hij op tv omdat hij wordt gezocht voor moord/pedofilie. De vrouw belt de politie en T-Bag wordt opgepakt. Als ze hem komt opzoeken in de gevangenis zweert hij dat hij haar stoep zal weten te vinden als hij vrijkomt.

Sucre hangt samen met zijn neven (de dikke van de wasmachinedienst en Hector die zijn aanstaande vrouw wil afpakken) op straat rond en ziet plotseling een mooie vrouw. Hij wordt op slag verliefd en wil haar uit eten nemen. Hiervoor heeft hij echter geen geld en berooft een winkel. Een tijdje later wil hij haar ten huwelijk vragen maar moet eerst een ring kopen. Wederom heeft hij geen geld en overvalt dezelfde winkel. Dan wordt hij gepakt, iemand heeft de politie gebeld. Bij zijn arrestatie is te zien hoe Hector met een telefoon in zijn hand staat waar het nummer 911 nog op het scherm van de telefoon staat.

C-Note zit in het leger en "regelt" wel eens wat voor zijn leidinggevende. Tijdens een uitzending in de woestijn regelt hij een kist bier en daarvoor wordt hij beloond met een nieuwe functie: gevangenisbewaarder. Dit is de veiligste baan, tijdens zijn ronde langs de cellen hoort hij echter geschreeuw en ziet hij dat een van de gevangen wordt gemarteld met elektrische stoten. Dit rapporteert hij en moet vervolgens bij zijn leidinggevende op het matje komen. Hij denkt dat het gaat om een paar flessen wijn die hij geregeld had maar nog niet gearriveerd zijn. Zijn leidinggevende laat hem echter uit zijn functie zetten wegens smokkel. Vervolgens gaat C-Note, om toch wat inkomsten te delven, op een vrachtwagen rijden met illegale goederen en wordt gepakt. Hij vertelt zijn vrouw dat hij weer wordt uitgezonden maar ondertussen moet hij een beste poos brommen.

Dokter Sara Tencredi werkt in het ziekenhuis. In een voorraadmagazijn gebruikt ze een verdovend middel. Later is ze te zien met haar vriendje voor wie ze drugs uit het ziekenhuis heeft meegenomen. Als ze aan het zoenen zijn wordt een fietsende jongen door een auto aangereden. Ze lopen erop af en Sara is in shock. Eén van de mensen ziet dat ze een ziekenhuisbadge op haar kleding heeft. Ze is zwaar onder de invloed van drugs en kan niets doen. In een volgend fragment is ze in een praatgroep te zien en is ze alweer achttien maanden clean. Als ze op het eind wat gaat drinken komt Brad Bellick naar haar toe. Hij vraagt aan haar of ze nog dokter is omdat er een vacature in de gevangenis vrij is. Ook vraagt hij haar mee uit eten, daar bedankt ze echter voor.

In diverse scènes uit de aflevering is te zien hoe de geheim agenten samen met een video-expert de videoband van de parkeergarage vervalsen. Ook is te zien hoe ze geregeld praten met de vicepresident van de Verenigde Staten van Amerika over het verloop van het opzetten van Lincoln Burrows voor de moord op haar broer. In de voorlaatste scène van de aflevering is te zien dat de vicepresident van de Verenigde Staten van Amerika een drankje voor iemand klaarmaakt. Dat drankje blijkt voor Terrence Steadman, die levend en wel in een afgelegen huis woont.

Michael gaat zijn broer helpen, hij pikt de blauwdrukken van Fox River State Penitentiary en gaat hiermee aan de slag. Hij tekent routes etc, maakt notities en een heel plan hangt binnen de kortste keren aan de muur. Hij probeert de aantekeningen en de notities uit zijn hoofd te leren, maar dat lukt niet. Dan komt een pizzabezorgster die helemaal onder de tatoeages zit, waardoor Michael met het idee komt de blauwdrukken en aantekeningen op zijn lichaam te laten zetten. De aflevering eindigt met een scène waarin Michael een net pak aanheeft en wapens pakt, helemaal voorbereid om de bank te overvallen.

Around Wikia's network

Random Wiki