Wikia

De werkploeg schrikt zich dood als er wordt verteld dat er de volgende dag een nieuwe vloerbedekking in de oude bewakerskantine zal komen. Ze moeten snel een manier vinden om het gat te dichten. Veel tijd krijgen ze echter niet omdat Michael naar de directeur moet en Brad Bellick een verrassing heeft; Tweener komt ook meehelpen. Allemaal dingen die ze net niet konden gebruiken.

Sara Tencredi gaat naar de directeur om hem te laten weten dat ze een stukje bewakersuniform uit de huid van Michael heeft gehaald. De directeur laat Michael bij zich komen, hij weiger echter te praten en wordt in afzondering geplaatst.

De rest van de ploeg moet een manier zien te vinden het gat te dichten. Ze komen erachter dat de enige manier om dat te doen is Sucre die nacht erheen te laten gaan via zijn cel en voor een deel bovengronds weer terug te keren. Sucre is minder enthousiast over het plan, maar het is de enige manier.

Er loopt een nieuwe gevangene, een travestiet, in dameskledij rond. Sucre gaat naar T-Bag toe omdat hij een idee heeft.

Lincoln zit ook in afzondering, en via de afvoerput in hun cellen kunnen Lincoln en Michael met elkaar praten. Michael probeert nog steeds de blauwdrukken te herinneren van het gedeelte dat door de brandwond verdwenen is. Hij probeert de blauwdruk te recreëren door zijn shirt kapot te scheuren met zijn tanden en er allemaal repen van te scheuren en deze vervolgens te ordenen maar het lukt hem voor geen meter. Hij wordt boos en slaat met zijn vuist tegen de muur.

's Nachts gaat Sucre zoals afgesproken het gat dichten. Terwijl hij bezig is het gat te dichten met sneldrogend beton schopt hij per ongeluk een emmer omver en laat er nou net een bewaker langskomen die dat gehoord heeft. Sucre weet zich tijdig te verstoppen maar als hij vervolgens bovengronds naar de putdeksel rent waardoor hij terug moet wordt hij ontdekt. Tegenover Brad Bellick ontkent hij alles. Hij zegt dat hij buiten was gebleven toen iedereen eigenlijk naar binnen moest. Als hij gefouilleerd wordt ontdekken ze vrouwenondergoed. Dat komt van de travestiet via T-Bag, maar Bellick denkt dat zijn verloofde het over de muur heeft gegooid.

Ook Sucre wordt in afzondering geplaatst in de cel tussen Michael en Lincoln. Samen proberen ze contact met Michael te maken maar hij reageert niet meer. Lincoln roept een bewaker. De bewaker controleert Michael en alarmeert onmiddellijk een arts.

Sara Tencredi controleert Michael. Michael zit gehurkt met een gewonde hand. Op de muur staan allemaal strepen, geschreven met zijn eigen bloed. Michael reageert nergens meer op. In overleg met de gevangenisdirecteur wordt hij tussen andere psychische gevangenen gezet. Als de verzorgers weg zijn kijkt hij snel rond en ziet hij zijn oude celmaat, Haywire. Hij gaat naar hem toe en vraagt hem of hij de tatoeage nog kent. Haywire reageert door te vragen wie hij is.

Tweener heeft iets opgevangen van een gesprek tussen de mannen van de ontsnappingsploeg over de vloerbedekking die erin gelegd gaat worden. Hij wordt door Brad Bellick geroepen en vertelt dat er iets met de vloerbedekking is. Bellick gaat onmiddels naar de oude bewakerskantine en gooit hem helemaal overhoop. De plaats waar eerst het gat zat is niet meer te onderscheiden van waar eerst niets zat, Bellick vindt dan ook niets vreemds en vindt dat Tweener zijn kans heeft gehad. Hij plaatst de kleine Tweener in een nieuwe cel bij een enorm brede man.

Ook Nick, Veronica en LJ zitten niet stil. Ze proberen te zoeken naar een fout van de geheim agenten en de organisatie van de vicepresident. Ze gaan terug naar waar geheim agent Quinn in de put ligt. LJ zakt naar beneden en pakt zijn telefoon, op weg naar boven ziet hij de echte naam van geheim agent Kellerman op de muur geschreven, O. Kravecki. Hij zegt daarover niets tegen Nick en Veronica. Ook neemt hij stiekem een pistool mee dat ze in het huis hebben liggen.

Als Nick en Veronica even weggaan springt LJ meteen op en traceert het adres van de geheim agent. Hij belt het telefoonnummer en als hij zijn stem hoort weet hij zeker dat het hem is. Even later is te zien hoe LJ via de achterkant van het huis van Kravecki een ruitje intikt en zichzelf toegang naar binnen verschaft. Hij ziet echter niet dat een vrouw op het balkon naast hem dat ook ziet. Hij kijkt rond in zijn huis maar kan niets vinden dat erop lijkt dat Kravecki werkt voor de geheime dienst. Opeens ziet hij hem voor de deur staan en verbergt zich. Als hij binnen is zet hij hem onder schot. Kravecki gelooft niet dat hij durft te schieten maar als een kogel zijn nek op een aantal millimeter na ontwijkt krijgt hij het benauwd. Veel tijd krijgt LJ niet want de politie houdt hem onder schot met het bevel het wapen neer te leggen. LJ wordt nog altijd gezocht in verband met de moord op zijn moeder en haar nieuwe vriend, waarbij de geheim agenten zijn vingerafdrukken op het wapen hadden gedaan waarmee zijn moeder destijds is vermoord. Hij wordt door de politie meegenomen. Kravecki beweert tegenover de politie de jongen niet te kennen en doet alsof hij schrikt als hij hoort dat LJ hoofdverdachte in een dubbele moordzaak is. Ook liegt hij over zijn werk.

Around Wikia's network

Random Wiki