Wikia

Michael overvalt een bank Michael scofield overvalt een bank. Hij laat zich erg makkelijk arresteren. Michael heeft zijn hele lichaam vol getatoe?erd.

Michael gaat naar de gevangenis Michael moet vanwege de bankoverval voor de rechter komen. Hij weigert alle juridische steun. Veronica Donnovan helpt hem toch. Michael krijgt een straf van 5 jaar. Hij gaat ermee akkoord, maar heeft wel het verzoek om in Fox River State Penitentiary geplaatst te worden, dezelfde gevangenis waar zijn broer zit.

De dochter van de gouverneur Michael laat door middel van illegaal verkregen medicijnen het lijken alsof hij suikerziekte heeft. Hierdoor kan hij vaak bij de doctor Sara Tancredi komen die deel uitmaakt van zijn ontsnappingsplan

De gevangenisdirecteur Henry Pope, de directeur van de gevangenis, komt erachter dat het niet helemaal waar is dat Michael als beroep werkloos heeft ingevuld. Michael is een ingeneur. Directeur Pope legt hem uit dat vanwege het veertig jaar getrouwd zijn met zijn vrouw hij bezig is met het bouwen van een Taj Mahal van tandenstokers. Omdat het geheel wankel is geworden vraagt hij hulp aan Michael.

Celmaat Sucre Sucre, de celmaat van Michael, doet zijn vriendin een huwelijksaanzoek in een brief en bij een ontmoeting later zegt zij het verlossende ja-woord.

De zoon van Lincoln De zoon van Lincoln, LJ is opgepakt voor het bezit van Wiet. De moeder van LJ schijnt niet tot hem door te kunnen dringen dus neemt hij hem mee naar zijn vader. LJ loopt boos weg met de woorden dat zijn vader in zijn ogen allang overleden is.

De geheime dienst Twee agenten van de Amerikaanse geheime dienst bezoeken bisschop McMorrow omdat hij veel invloed heeft op de gouverneur, de gouverneur is de enige die executie eventueel nog zou kunnen stoppen. De agenten proberen hem nog te chanteren met belastingfraude maar de bisschop wordt daar niet warm of koud van. In een later fragment wordt de bisschop met een gedempt pistool gedood.

Maffiabaas John Abruzzi Michael wil gevangeniswerk doen. Om dit te mogen doen moet hij bij de maffiabaas John Abruzzi zijn. Michael zegt dat hij hem Fibonacci, een man die ervoor kan zorgen dat belangrijke vrienden van Abruzzi in de gevangenis belanden kan bezorgen. Dik gesprek loopt uit de hand. De gevangenisdirecteur, Pope, wil Michael in de isoleercel stoppen, maar dit doet hij niet vanwege de Taj Mahal. Uiteindelijk lukt het hem te werken bij PI, en daar laat hij Lincoln een bijzondere tatoeage zien, hij heeft de plattegrond van de gevangenis op zijn lichaam getatoeëerd staan!

Around Wikia's network

Random Wiki