Wikia

De speciale ruimte Om uit de gevangenis te ontsnappen heeft Michael een bepaalde ruimte nodig die volgens de blauwdrukken als opslagruimte gebruikt wordt. Als ze er een kijkje gaan nemen (en het waarschuwingsbord met no inmates beyond this point negeren) worden ze door boze bewakers bijna neergeschoten. De opslagruimte wordt nu gebruikt als break room voor de bewakers. Even later zien ze Charles Westmoreland er naar binnen gaan. Hij is al zo lang binnen de deuren van de gevangenis dat hij een vertrouweling is en zo voor bijvoorbeeld de koffie in de desbetreffende ruimte zorgt. Ze willen de ruimte laten afbranden zodat ze die tijdens gevangeniswerk weer mogen opknappen en een gat kunnen maken om te ontsnappen. Michael benadert Westmoreland maar hij wil geen koffiekan met een soort cement plaatsen om de boel af te laten branden. Charles Westmoreland is een dierenliefhebber maar tijdens de rellen van afgelopen aflevering is de kat zoek geraakt. Michael vind het dier terug in de ruimte achter zijn cel en brengt het beest terug naar Westmoreland. Westmoreland is blij maar hij wil de break room nog steeds niet opblazen. Ook geeft Michael hem een officiële uitnodiging om mee te doen aan de ontsnapping. Hij zegt echter nee.

Wie vermoordde Bob? Het hoofd van de bewaking, Brad Bellick, moet uitvinden wie Bob, die in de vorige aflevering vermoorde bewaker, vermoord heeft. Een foto van zijn dochter mist uit zijn portemonnee. Eerst probeert Brad Bellick nog via Charles Westmoreland informatie te krijgen. Bob was namelijk voor zijn cel gevonden. Westmoreland zegt dat verraders in een gevangenis nooit lang overleven en geeft hem geen informatie. Bellick is woedend. Hij gaat iedere cel binnenstebuiten keren op zoek naar die foto. Als Westmoreland later in de aflevering terugkomt van het douchen is zijn kat vermoord. Hij kijkt naar Bellick en weet het vervolgens zeker. Hij zet als wraak de ruimte in de hens met een sigaret van Brad Bellick.

T-bag stopt de foto van Bobs dochter onder het bed van iemand anders en stuurt zijn cellie (celmaat) op Bellick af. Zo gaat hijzelf vrijuit.

Graafwerkzaamheden In dezelfde aflevering beginnen nog de graafwerkzaamheden. In de ruimte die ooit voor opslag gebruikt werd wordt een begin gemaakt aan het gat in de vloer.

Het afgelegen huis van Nicks vader De buurman van Veronica helpt Veronica en Nick met het verplaatsen van een paar dozen. Als hij echter als eerste Veronica's appartement binnengaat wordt hij opgeblazen door een bom gekoppeld aan de voordeur. Veronica en Nick komen met de schrik vrij. Ze gaan naar een afgelegen plaats, een huis waar de vader van Nick altijd kwam om zich af te sluiten, waar de overheid niet eens van het bestaan af weet.

De ouders van LJ en de geheim agenten De geheim agenten gaan ook deze aflevering weer aan de slag. Na de mislukte aanslag op de twee advocaten gaan ze achter de familie van Lincoln aan. Ze gaan op bezoek bij Lincoln Junior. Ze vermoorden zijn moeder en de nieuwe vriend van zijn moeder op brute wijze, hijzelf weet ternauwernood te ontkomen. Ze vervalsen echter het bewijsmateriaal zodat het lijkt alsof LJ de moorden heeft gepleegd. Aan het eind van de aflevering zijn de geheim agenten bij een mystieke vrouw (wie later de vice-president blijkt te zijn). Zij vraagt of ze haar het nieuws willen vertellen. Ze liegen dat ze de zoon van Lincoln in hechtenis houden en alle mensen in het appartement van Veronica dood zijn vanwege een explosie veroorzaakt door een gaslek.

Titelverklaring Aflevering 8 De titel The Old Head verwijst naar Charles Westmoreland, die al zolang in de gevangenis zit dat hij een trustee is geworden en zo onder andere de bewakerskantine in de brand zet, hoewel hij dat niet doet voor Michael, maar meer als wraak doordat Bellick zijn kat heeft vermoord.

Around Wikia's network

Random Wiki