Wikia

De komst van Tweener De celmaat van T-bag komt naar Michael toe en vraagt hem om hulp. T-bag verhindert dat. Michael wil hem wel helpen maar hij kan het niet. Als T-bags cellie even later zelfmoord pleegt wijt Michael dat aan zichzelf. Als er later nieuwe gevangenen arriveren probeert T-bag weer een nieuw slachtoffer te maken. Michael overziet de situatie en zorgt ervoor dat Tweener met rust gelaten wordt door T-bag.

Het gat in de bewakerskantine Het gat dat tijdens gevangeniswerk gegraven wordt wordt alsmaar groter. Ze dekken het af met een mat en later met een prikbord. De werkploeg laat het vuil wat uit het gat komt stukje voor stukje op de buitenplaats ongezien vallen. Een van de andere gevangenen merkt dat ze iets geheimzinnigs aan het uitvoeren zijn en houdt ze in de gaten.

De werkploeg van Abruzzi Brad Bellick, een corrupte hoofdbewaker, heeft zijn maandelijkse betaling van John Abruzzi via Philly Falzone nog niet ontvangen. Als Abruzzi later met zijn zaakmanager praat komt Abruzzi erachter dat hij blut is. Aan het eind van zijn bezoek ziet hij dat een andere gevangene zaken met Falzone. Abruzzi mag niet langer het gevangeniswerk runnen en aan het eind van de aflevering zit er een andere werkploeg gevangeniswerk te doen.

Het gevaarlijke leven van LJ Lincoln wil zijn zoon, LJ, helpen, maar hij kan niets doen in de gevangenis. Als hij bij een bewaker smeekt om een telefoontje belt hij Lincoln Junior op zijn mobiele telefoon. Lincoln zegt dat hij naar Nick van Project Justice moet bellen. Aan het eind van het telefoongesprek hebben de geheim agenten LJ weer gevonden en hij rent voor zijn leven.

De advocaten helpen LJ Nick en Veronica gaan naar de weduwe van Terrence Steadman. Zij zegt dat er heel veel mensen een motief hadden hem te vermoorden. Als Nick via een telefoon zijn voice-mail checkt hoort hij dat LJ in de problemen zit. Ze bellen hem op maar hij wordt weer achtervolgt door de geheim agenten. Zijn telefoon wordt door de geheim agenten afgeluisterd. Nick en Veronica vertellen door de telefoon een valse locatie van waar ze zijn. Zo vertrekken de geheim agenten. Als ze klaar zijn met bellen sturen ze 'm een tekstbericht met de werkelijke locatie van waar ze zitten. De geheim agenten zitten op een vals spoor en zijn LJ kwijt. Via een zogenaamd rapport van de schoolresultaten van LJ laat hij aan Lincoln weten bij Veronica te zijn.

De psychiatrie achter Michael Scofield Dokter Tencredi doet onderzoek naar Michaels verleden. Ze komt erachter dat hij psychiatrisch patiënt was. Ze gaat bij zijn psychiater op bezoek. Hij vertelt haar dat Michael aan low-latent inhibition lijdt, en dat dat gecombineerd met zijn hoge IQ resulteert in een creatieve genie. Ook vertelt de psychiater over zijn gevoel voor zelfwaarde wat zo goed als nul was toen Michael bij hem binnenstapte. Michael is meer bezorgt om het welzijn van andere mensen dan dat van zichzelf. Sara vertelt later aan Michael dat ze in wat achtergrondinformatie van hem is gedoken. Ze vertelt hem dat ze denkt dat Michael, net als haar, van nature graag (mensen) wil helpen. Michael zegt dat de man die zij bedoelt overleden is toen hij de gevangenis binnenstapte.

Titelverklaring Aflevering 9 Het aantal inmates groeit gestaag. Onder de verse lading gevangenen bevindt zich Tweener. Tweener is een kundig zakkenroller, die klaarblijkelijk een essentieel deel van zijn leven op straat heeft doorgebracht, waar hij veel omgang had met Afro-Amerikanen. De verhoudingen in de gevangenis liggen echter anders, zo moet Tweener pijnlijk ondervinden. Het eerste dat hij leert is dat racisme welig tiert onder de gevangenen. Hij heeft bescherming nodig en krijgt dit aangeboden van T-Bag, de pedofiele Ariër. Tweener is hier niet van gediend en staat er alleen voor. De andere groepen in de gevangenis, zoals de Hispanics en de Brothers willen niets met hem te maken hebben. Hij bevindt zich dus tussen wal en schip, vandaar de naam Tweener, van in between.

Around Wikia's network

Random Wiki